Gelir İdaresi Başkanlığı Mükellef Hizmetleri Daire Başkanlığı’na bağlı çağrı merkezi olarak faaliyette bulunan Vergi İletişim Merkezi, vergisel konularda danışma, ihbar yönetimi ve MTV işlemlerine ilişkin hizmet vermektedir.
Vergi İletişim Merkezi’nde hizmet saatleri hafta içi 09:00 - 19:00 arasında olup, resmi tatil günlerinde hizmet verilmemektedir.
Vergi İletişim Merkezi ile telefonla yapılan görüşmeler şehir içi görüşme tarifesi üzerinden ücretlendirilmektedir.
Vergi İletişim Merkezi’nin yerine getirdiği hizmet alanları her geçen gün genişlemektedir. VİMER “Danışma” hizmetine “İhbar Yönetimi” hizmetini de eklemiştir. E beyanname, E tahsilât, internet vergi dairesi, şikâyet ve öneri yönetimi konularında da Vergi İletişim Merkezi tarafından hizmet verilmek üzere çalışmalar devam etmektedir.
Kuruluşunun temelleri 22.11.2006 tarihinde atılan Vergi İletişim Merkezi, değişim ve sürekli gelişim anlayışı ile, 25.12.2007 tarihinde Ankara ilinde pilot uygulama ile hizmet vermeye başlamıştır. Vergi İletişim Merkezi, 1 Mart 2008 tarihinden itibaren yurt dışı ve tüm illerden gelen çağrılara hizmet vermektedir. Gelir İdaresi Başkanlığının ilk erişim noktası olan VİMER; diğer kamu kurumlarına profesyonel çağrı merkezi kurma yolunda öncülük etmektedir. VİMER Faaliyetlerinde profesyonel, kaliteli, güncel hizmet amacını gözeterek hedeflerini elde ettiği başarılarıyla gerçekleştirmektedir.
İlk Profesyonel Kamu Çağrı Merkezi: Vergi İletişim Merkezi
Hizmet sunumunda sürekli gelişim ilkesini benimseyerek, teknoloji ve kalite açısından mükelleflere en yüksek faydayı sağlayacak hizmetleri en iyi çözüm ortağı olarak sunmak ve mükellef memnuniyetini sağlamak amacında olan Vergi İletişim Merkezi’nin bir başka özelliği de kamuda profesyonel anlamda ilk çağrı merkezi olmasıdır.
Mükellef odaklı hizmet anlayışı ile çalışanlarımıza en iyi çalışma ortamını sağlamak, sürekli gelişmeyi ve öğrenmeyi desteklemek ve iş sonuçlarında sürekli iyileştirmenin benimsenmesi sonucu sıfır hata hedeflenmektedir.
Mükellef Memnuniyeti
Mükelleflerimize karşı sorumluluklarımızın bilinci ile hizmetlerimizde mükelleflerimize yüksek fayda sağlamak ve onların yanında yer almak öncelikli görevimizdir.
Daima İleriye Gitmek Hedefimizdir
Sunduğumuz hizmetlerde kalite ve teknoloji açısından her zaman iyi olmak, politikalarımızı bu konuda yürütmek ana hedefimizdir.
Çalışanlarımız
Vergi İletişim Merkezi tecrübeli, güler yüzlü çalışanları ile hedeflerine doğru yol almaktadır. Sunulan hizmet kalitesinin çalışanların nitelikleri ile bağlantılı olduğunun bilincindeyiz. Kurumumuzda en iyi personeli istihdam etmek, gelişimlerine katkıda bulunmak ve amacımızı gerçekleştirirken tüm personelin iş birliği içerisinde hareket etmesini sağlamaktayız.
Vergi İletişim Merkezi’nin başarısının temelinde katılımcı yönetim anlayışı yatmaktadır. Çalışanlarımız Gelir İdaresi Başkanlığı bünyesinde istihdam edilen Gelir Uzmanları ve Gelir Uzman yardımcılarından oluşmaktadır.
Vergi İletişim Merkezi’nin amaç ve hedeflerinden yola çıkarak uygun yetkinliklere sahip çalışanları görevlendirmeyi amaçlamaktayız. Tüm çalışanlarımızda aşağıda sıralanan yetkinliklerin olmasını beklemekteyiz:
Çalışanlarımızın sürekli gelişimini sağlamak için mevzuat ve kişisel gelişime yönelik eğitimler verilerek, gelişimi kaydetmek için değerlendirme süreçleri uygulanmaktadır.
Sayın Maliye Bakanlarının Ziyaretleri:
Vergi İletişim Merkezi’nin Başarıları:
- 26 Ekim 2010 IMI Çağrı Merkezi Ödülleri 2010
IMI Conferences tarafından düzenlenen 5. İstanbul Çağrı Merkezi Ödülleri kapsamında verilen Yılın En İyi Çağrı Merkezi Fotoğrafı kategorisinde VİMER; ;Gelir Uzm. Yrd. Naci Yıldırım’ın fotoğrafı ikincilik ödülünü almıştır.
- 27 Ekim 2009 IMI Çağrı Merkezi Ödülleri 2009
IMI Conferences tarafından düzenlenen ve sadece özel sektörde yer alan çağrı merkezlerinin katıldığı yarışmada Vergi İletişim Merkezi
“Jüri Özel Ödülü”, (Gelir İdaresi Daire Başkanı İlhan Karayılan)
“En Övgüye Değer Çağrı Merkezi Yöneticisi ( VİMER Genel Korrdinatör Demet Ünal )” ve
“En iyi Çağrı Merkezi Müşteri Temsilcisi ( VİMER Gelir Uzmanı Serkan Uyaroğlu)”
olmak üzere üç kategoride ödül almıştır.
Ödüllerin verilmesi, yarışma değerlendirme kurulunun önceden belirlenmiş ölçütler doğrultusunda yapmış olduğu incelemeler ve alan ziyaretleri sonucunda gerçekleşmiştir.
- Vergi İletişim Merkezinin söz konusu yarışmada ödül alması; bir kamu kurumunun da teknolojiye, insan kaynağına, değişim ve sürekli gelişim ile birlikte hizmet sunulan vatandaşa verdiği önemi göstermektedir. 5 Kasım 2009 Gelir İdaresi Başkanı yarışma ve sonuçları hakkında bilgi almak üzere Vergi İletişim Merkezi çalışanlarını kabul etti.En iyilerin yarıştığı ve ödül aldığı çağrı merkezi yarışması ile sonuçları konusunda Gelir İdaresi Başkanına makamında bilgi verilmiştir.